Pomôže ti CBD zaspať?

Aby sme pochopili, či CBD môže zlepšiť spánok, musíme najskôr pochopiť, čo zlý spánok spôsobuje. Veľa faktorov môže spôsobiť, že tvoj spánok nieje taký kvalitný ako by si chcel. Vo všeobecnosti môžu za nespavosť:

• poruchy duševného zdravia, ako je úzkosť, posttraumatická stresová porucha (PTSD) a depresia

• lieky, ktoré narušujú tvoj cyklus spánku-bdenia

• fyzické podmienky, ako je chronická bolesť a syndróm nepokojných nôh

• kofeín, najmä ak sa konzumuje neskoro cez deň

• faktory prostredia, ako sú hlasné zvuky alebo nepríjemná posteľ

Ak si sa v tom našiel a tvoja nespavosť je spôsobená vonkajšími faktormi alebo súvisiacimi stavmi, môže CBD pomôcť pri liečbe príčin nespavosti.

Výskum zverejnený v roku 2019 sa zameral na to, či by CBD mohlo zlepšiť spánok alebo znížiť úzkosť. Štúdie sa zúčastnilo 72 subjektov, pričom 47 malo úzkosť a 25 malo problém len so spánkom. Subjektom sa každý deň podávalo 25mg CBD. V prvom mesiaci 79,2% pacientov uviedlo nižšiu hladinu úzkosti a 66,7% hlásilo lepší spánok.

Dávkovanie je však veľmi individuálne, každý sme jedinečný a teda každý má aj svoje jedinečné dávkovanie CBD. Len sám musíš zistiť, aké množstvo je pre teba ideálne. Na začiatok odporúčame začínať s nižšími dávkami a postupne ich zvyšovať. Je zbytočné siahať hneď od začiatku po produktoch s vysokými percentami CBD. Menej je niekedy viac, ale to už predsa vieš...